לפי מדיניות הייבוא הישראלית, על כל גוף מאוגד המעוניין ביבוא טובין לבצע רישום כיבואן. כך, יפנה בכתב כל גוף, בין אם הוא עצמאי, בשותפות או כחברה, למשרד הכלכלה (תמ"ת), בצירוף מסמכי ההתאגדות. במסגרת הפניה יש לדווח על המוצרים המיועדים לייבוא, מהוא מקור הייבו, היצרנים ולאיזו מטרה ושימוש מיועדים המוצרים.
בהתאם לפנייה יקבל היבואן רישיון, או מכתב הודעה על אי דרישה לרישיון.
תקנות הייבוא משתנות על פי המוצרים המיועדים לייבוא ואינן מרוכזות במדריך כולל ואחיד. לכן, כדי לקבל את כל הרישיונות וההיתרים לתהליך הייבוא יש לפנות למשרדי הממשלה מתאימים, כגון משרד החקלאות, הכלכלה, מכון התקנים.
כך, למשל, מפרט משרד הבריאות את הכללים לתהליך יבוא מזון מן החי ולתהליך יבוא מזון שאינו מן החי. במסגרת יבוא מזון שאינו מן החי מפריד המשרד בין הכללים לתהליך הנפקת רישום לייבוא מוצר מזון רגיל ואת הכללים לתהליך הנפקת אישור מוקדם לייבוא מוצר מזון רגיש.
הפניה למשרד הרלוונטי תתבצע תוך מילוי הטפסים הרלוונטיים המצויים במשרדים השונים. לטופס בקשה לאישור או רישום מוקדם של יבוא מוצר מזון ניתן להקליק כאן.
חשוב לבדוק בדיוק מהן התקנות לסימון המוצר, כך שיכלול הוראות שימוש ופרטים רלוונטיים נוספים, בעברית. לצו להגנת הצרכן בנושא סימון ואריזה של מוצרי מזון ניתן להקליק כאן.
לאחר העמידה בדרישות וקבלת כל האישורים הרלוונטיים תהליך הייבוא עצמו כולל מספר שלבים, אשר יש לתעד כל אחד ואחד מהם במסמכים מתאימים. בשלב ראשון היבואן שולח הזמנה לספק בחוץ לארץ והתיעוד לכך מתבצע במסמך ההזמנה (Order) מישראל לחוץ לארץ. אחר כך שולח הספק ליבואן בישראל את החשבונית המקדימה, המשמשת כמסמך לתיעוד שלב זה (Proforma Invoice).
בשלב הבא היבואן מאשר את ההזמנה. באם הסכם התשלום מופיע על גבי מכתב אשראי (Letter of Credit), יש צורך לפנות לבנק עם החשבונית המקדימה ולפתוח התחייבות לתשלום בכרטיס אשראי. באם קיימת התחייבות לתשלום מראש יש לבצע את ההעברה (Swift).
לאחר שהספק קיבלת את ההתחייבות לתשלום או את הכסף, הוא יארוז את המוצרים וישלח אותם באוויר או בים. במקביל ישלח הספק מסמכים רלוונטיים ליבואן (Packing List Invoice, Insurance Policy).
בשלב זה, אם המוצרים יוצרו והגיעו ממדינות עימן יש לישראל הסכמים, כגון ארצות הברית או הקהילה האירופית, יש צורך בתעודת מקור (Cirtificate of Origin).
כאשר המוצרים מגיעים לישראל, במטוס או באונייה, ישלח סוכן האונייה או חברת התעופה, הודעה ליבואן על הגעת הסחורה (Notice of Arrival).
כעת מגיע שלב שחרור הסחורה ותשלום המסים הדרושים: מכס, מס קנייה, מס אחסנה ושיגור, מס בולים, מע"מ, עמלות מכס והובלה. לאחר התשלום מקבלים את שטר המטען (Gate Pass) ובכך מסתיים תהליך הייבוא.
התוכן בעמוד זה מבוסס על מידע המפורט באתר מט"י
להלן קישורים למספר לקוחות נבחרים שלנו:
מסאז'ים באילת | מתקן נינג'ה לילדים
הקמת גינות | הסעות בדרום | אנודייז
שקית קרטון ממותגת | חברת הסעות במרכז
רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את המילים והתקציב ואנו נדאג
למקום הראשון בתוצאות גוגל. בהתחייבות
צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך צעד קדימה ולהביא
אותך להיות בדף הראשון בגוגל בביטויים
הרלוונטים. ראשון בגוגל = לקוחות חדשים
בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין, מערכת ניהול אתרים
ועיצוב מרהיב ואישי לכל אתר